Све што сам Блогом желео рећи или, зашто плаче Николај Расторгујев?

На слици: Високи Дечани Фотографија: Плетеније словес

На слици: Високи Дечани    Фотографија: Плетеније словес

Све што је објашњиво и није вредно разумевања, све што је дорециво и није достојно описа. Само неизрециво узноси до оних осећања која нас инспиришу да се поклањамо до самодрицања и жртве. Тамо почиње свака љубав, верујем…

 … Зато баш, нећу ни покушати да објасним зашто плаче Николај Расторгујев певајући о својој Отаџбини. О томе могу само слутити…

На слици: Николај Расторгујев; Фотографија: Youtube

На слици: Николај Расторгујев; Фотографија: Youtube

Заинтересованим посетиоцима Блога остављам могућност да послушају више различитих верзија песме „Коњ“, ауторског пара Александар Шаганов (стихови) – Игор Матвијенко (музика), чију је прву интерпретацију приредила група „Лубе“ са Николајем Расторгујевим на челу. Након 1 минута и 44 секунде извођења, сваки напор да се разуме родољубље је узалудан. И сувишан.

 

„Конь“

Выйду ночью в поле с конем,                                     
Ночкой темной тихо пойдем.
Мы пойдем с конем по полю вдвоем,
Мы пойдем с конем по полю вдвоем.

Ночью в поле звезд благодать,
В поле никого не видать,
Только мы с конем по полю идем,
Только мы с конем по полю идем.

Сяду я верхом на коня,
Ты неси по полю меня!
По бескрайнему полю моему,
По бескрайнему полю моему

Дай-ка я разок посмотрю,
Где рождает поле зарю.
Ай, брусничный цвет, алый-да рассвет –
Али есть то место, али его нет?

Полюшко мое, родники,
Дальних деревень огоньки.
Золотая рожь да кудрявый лен
Я влюблен в тебя, Россия, влюблен.

Будет добрым год, хлебороб
Было всяко, всяко пройдет.
Пой, златая рожь, пой, кудрявый лен
Пой о том, как я в Россию влюблен
Пой, златая рожь, пой, кудрявый лен…

…Мы идем с конем по полю вдвоем.

 

          Стихи: Александар Шаганов 

         

         „Коњ“

 

Коњима пољем ишетаћу по ноћи

Ноћи тамној тихо ћемо поћи

Коњима пољем поћи ћемо заједно

Коњима пољем поћи ћемо заједно

 

Звездана ноћ над пољем дрема

И у њему никога нема

Тек ми са коњима пољем идемо

Тек ми са коњима пољем идемо

 

Узјахaћу ја на коњу

Нек носи ме по пољу

По бескрајноме пољу моме

По бескрајноме пољу моме

 

Да ми је једном видети

Где зора над пољем зри

Ах, боје бруснице

Црвено свитање

Да л’ постоји место то, или не

 

Пољенце моје, извoрниче

Светала села далеких

Златни ражу и  лану кудрави

Ја те волим, Русијо, љубави

 

Слутим добру, родну годину

Разних би  и свака мину

Певај златни ражу, певај лану кудрави

Русији певај, о мојој љубави

Певај златни ражу, певај  лану кудрави

 

…Са коњем заједно пољем идем

 

          Стихови: Александар Шаганов 

 

          Ризница бриљантних интерпретација… Преузето са YOUTUBE

  1. 1.       Група Лубе, СЛУШАЈ
  2. 2.       Хор Московског Сретењског Манастира, СЛУШАЈ
  3. 3.       Хор Пјатницкого и Централни војни оркестар руског министарства одбране, СЛУШАЈ
  4. 4.       Хор Пересвет, СЛУШАЈ
  5. 5.        Хор Турецкого, СЛУШАЈ
  6. 6.       Пелагија и Дарја Мороз, СЛУШАЈ
  7. 7.       Група Кватро, СЛУШАЈ
  8. 8.       Једна верзија за гитару

 

7 thoughts on “Све што сам Блогом желео рећи или, зашто плаче Николај Расторгујев?

  1. Da mi se pesma dopala – to je vise nego jasno iz nase prepiske u poslednjih par dana, a sada mi je novo, prijatno, otkrice to sto ste postavili tekst pesme na ruskom i srpskom jeziku. Da li ste sami preveli tekst ? Ako jeste, zaista Vam se divim sto znate ovaj fantastican jezik.

    I meni se ucinilo da sam videla suzu na licu soliste. Onda nisam bila sigurna da li je to suza ili kap znoja. Znaci da je ipak ono prvo sto sam pomislila gledajuci i slusajuci video klip.

    Свиђа ми се

Оставите одговор

