Част појединца

На слици: Детаљ са платна "Стварање Адама" Микеланђела Буанаротија; фотографија: pricalica.blog.rs

На слици: Детаљ са платна „Стварање Адама“ Микеланђела Буанаротија; фотографија: pricalica.blog.rs

-Интелигентан, виспрен и креативан поједнац чија је суштинска карактеристика кретање ка одговорној индивидуалности нужно мора бити анксиозан. Хоћу рећи да је анксиозност данас – тј. у културном амбијенту савремене цивилизације која зарад својих културних и вредносних идеала захтева брутално одрицање од властитости до потпуног обезличења – привилегија самосвојних и здравих појединаца. И управо је свако друштво данашњице утолико здравије уколико је анксиозност у њему више изражена.

-Бојим се да ће противуречност о односу анксиозности и здравља друштва мало ко разумети на прави начин.

-Сасвим сте у праву. У вашој стрепњи је, наиме, сублимирано драматично сведочанство болести цивилизације и одсуства сваког поимања њеног изопачења и пропасти. Али, ако дозволите, и клица опоравка, јер овог часа, можда сасвим нехотично, проговарате из личне анксиозности. Ви, наиме, бринете о епилогу становишта које износим и то је, свакако, Ваш велики допринос опстанку не само становишта овог типа већ и самог концепта улоге анксиозног појединца. И, ако хоћете, у коначном исходу, опстанка смисла човековог постојања и његове овоземаљске мисије. И буде ли више појединаца налик Вама, биће више оправдане наде да цивилизација није изгубљена и да је богоугодност пут спасења.

-Разумем Вашу идеју али Вас са зебњом подсећам на речи Ж.П.Сартра: „За добро се треба борити као војник, а који војник може сам добити рат?“

-А, ја све нас подсећам на речи Светог апостола и јеванђелисте Луке: „Не бој се мало стадо…“

-Охрабрујуће, заиста. Напослетку, какву нам прогнозу можете дати о судбини цивилизације?

-Оног часа када више не буде анксиозних појединаца, или ће друштва бити идеална или ће наступити пропаст човечанства.

…ОДЛОМАК ИЗ НЕОБЈАВЉЕНОГ ИНТЕРВЈУА САВЕСТИ САВРЕМЕНЕ ЕПОХЕ

14 thoughts on “Част појединца

  1. Dobro je… Imam „neposlušno srce“ a kako nijedan doktor nije pronašao nijednu smetnju, sam sebi sam konstatovao palpitaciju.
    Ne lažem – to je istina.
    Moj put je suprotan od onog koji su mi pokazali – od opšteg, ka pojedinačnom…
    Ja sam kontraš!
    Izgubio sve sam bitke al’ još vodim rat… 🙂
    Pozdrav Stanimire!

    Свиђа ми се

  2. „-Оног часа када више не буде анксиозних појединаца, или ће друштва бити идеална или ће наступити пропаст човечанства.“
    Како иделано не постоји, јасно је шта ће нам се десити…
    Поздрав.

    Свиђа ми се

  3. Generalizovana anksioznost sa paničnim napadima..Ja se svoje F dg kao lekar ne stidim,niti želim da je krijem..ili pretvaram se..al jednostavno nastaje „izopštenje“ čak i od onih koji imaju slične Dg,a savršeno glume u ovom svetu Laži..
    Ceo tekst je prejak,prvi pasus za anale!!!

    Свиђа ми се

Оставите одговор

